Ohhhh agak lama dah xupdate blog. Maksud aku yg betul2 update, cerita psl diri aku yg xda la best sgt ni tp nak jugak cerita. Jadi bila aku nak update blog biasanya ada selipar di sebalik batu yg membuatkan aku nak update. Banyak yg aku nak bagitao dlm ni tp aku bagitao yg penting jela.
Selepas hampir 11 tahun berpisah, aku ditemukan kembali dgn kawan baik sekolah rendah aku dulu sebelum aku pindah Damansara ni. Dulu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Batang Kali. Ok mmg xpopular mana pon.
Dalam sibuk-sibuk Bashi dan Hanis bercerita dan mengingati rakan-rakan lama, yg pindah sana sini, bersepah di merata-rata tempat, saling add-menge-add di FB membuatkan aku pun teringin la nak menjejak rakan-rakan yg hilang. Aku tiada langsung tanda kenangan macam gambar, surat atau no telefon memandangkan masa tu sekolah rendah, manalah reti ambil gambar dan nak call2. Membe main2 panjat pokok dgn membe sekolah lain. Yang ada hanyalah baki ingatan terhadap nama penuh mereka sahaja tanpa ingatan yg jelas terhadap wajah2 mereka memandangkan masing2 dah besar dan pastilah muka mereka sangat lain.
Aku pun cubalah nasib dgn menaip nama crush aku masa darjah 1. Ohhh nama dye mmg aku ingat sbb nama dye sangat sedap. Jumpa tapi sombong plak dye. Ok, teruskan juga niat mencari rakan yg lain plak. Tanya2 sikit lalu dapatlah page FB kawan baik aku, Nor Azalya.
Subhanallah, dye sangat lain. Cerah kulitnya xmcm dulu. Aku tinggalkan satu penyataan kpd dye dan xsangka dye masih ingat aku lagi. Bukan ingat2 lupa tp yg betul2 ingat. Waktu itu aku mmg terharu dan rasa xpercaya. Kecilnya dunia. Ohhh salah2, dunia ini luas tp internet menjadikan dunia ni nampak kecil je.
Kami baru bertegur dan harap lepas ni kami diberikan peluang utk bercerita dgn lebih banyak dan jika tiada halangan, aku nak jumpa dye. Banyak soalan yg aku nak tny ni. Apa jadi pd sekolah yg aku tinggalkan selepas tamat darjah 3 dan rakan2 yg lain. Ohhh sangat banyak.
Selepas hampir 11 tahun berpisah, aku ditemukan kembali dgn kawan baik sekolah rendah aku dulu sebelum aku pindah Damansara ni. Dulu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Batang Kali. Ok mmg xpopular mana pon.
Dalam sibuk-sibuk Bashi dan Hanis bercerita dan mengingati rakan-rakan lama, yg pindah sana sini, bersepah di merata-rata tempat, saling add-menge-add di FB membuatkan aku pun teringin la nak menjejak rakan-rakan yg hilang. Aku tiada langsung tanda kenangan macam gambar, surat atau no telefon memandangkan masa tu sekolah rendah, manalah reti ambil gambar dan nak call2. Membe main2 panjat pokok dgn membe sekolah lain. Yang ada hanyalah baki ingatan terhadap nama penuh mereka sahaja tanpa ingatan yg jelas terhadap wajah2 mereka memandangkan masing2 dah besar dan pastilah muka mereka sangat lain.
Aku pun cubalah nasib dgn menaip nama crush aku masa darjah 1. Ohhh nama dye mmg aku ingat sbb nama dye sangat sedap. Jumpa tapi sombong plak dye. Ok, teruskan juga niat mencari rakan yg lain plak. Tanya2 sikit lalu dapatlah page FB kawan baik aku, Nor Azalya.
Subhanallah, dye sangat lain. Cerah kulitnya xmcm dulu. Aku tinggalkan satu penyataan kpd dye dan xsangka dye masih ingat aku lagi. Bukan ingat2 lupa tp yg betul2 ingat. Waktu itu aku mmg terharu dan rasa xpercaya. Kecilnya dunia. Ohhh salah2, dunia ini luas tp internet menjadikan dunia ni nampak kecil je.
Kami baru bertegur dan harap lepas ni kami diberikan peluang utk bercerita dgn lebih banyak dan jika tiada halangan, aku nak jumpa dye. Banyak soalan yg aku nak tny ni. Apa jadi pd sekolah yg aku tinggalkan selepas tamat darjah 3 dan rakan2 yg lain. Ohhh sangat banyak.
*******
Eyh Fattah sorry xreply msg ko buat kali kedua memandangkan bateri aku boleh mati plak time keje td. Yang xboleh blah lg, malamnya aku xsempat nak jumpa ko kat RFM. Ohhh sorry sangat2 Fattah. Nanti kita jumpa ok??
*******
Nak juga jumpa kawan-kawan yg lain. Aku sangat sibuk sekarang. Sangat.
Eyh Fattah sorry xreply msg ko buat kali kedua memandangkan bateri aku boleh mati plak time keje td. Yang xboleh blah lg, malamnya aku xsempat nak jumpa ko kat RFM. Ohhh sorry sangat2 Fattah. Nanti kita jumpa ok??
*******
Nak juga jumpa kawan-kawan yg lain. Aku sangat sibuk sekarang. Sangat.
No comments:
Post a Comment